“Hiçbir ayna, tekrar demir olmadı. Hiçbir ekmek dönüp de yeniden buğday olmadı. Hiçbir üzüm tekrar koruk hâline dönmedi.
Piş ve olgunlaş, yani iyice yan ki, bozulmaktan kurtul!”

12 Şubat 2011 Cumartesi

dünyaya düştüğüm gün bugün...

12.02.1979 ötelerden çekilip alınıp dünyaya düştüm.
canım acımış olmalı ki her insanoğlu gibi ağlamışım.
sonra sus payı süt vermişler bana da,
dünyaya alışmaya,nimetlerini sömürmeye başlamışım.
geldiğim yerden çok uzaklara gitmişim sonra...
düşünce başladığım ağlamalarım,devam etti sonra,
ilkokul yıllarım gecelerce ağlamakla geçti,
sonra vazgeçmem gerektiğine kendimce karar verip
kuruttum gözyaşlarımı,dik durmayı,kendine hakim olmayı
(kibir mi desem)öğrendim!!!
yılların ardından Rab gözü yaşlı,gönlü yanık bir sevgili lutfetti(vazgeçtiklerinizi sevdiklerinizde görürsünüz demişti ablam)
tahammül edemedim ağlak sevgiliye,pınar olmama rağmen o'nun da göz pınarlarını kuruttum,kurutmak için çabaladım;ağlamak zayıflıkdı çünkü!!
samim özür diliyorum senden bilmem kaçıncı kez yeniden...
ben kurutmak için çabaladım,sen yeşerttin beni,su verdin,
hayatımda güzel ne varsa senle geldi,
içine düştüğüm dünyadan kalkmama yardım ettin,
yada yardım edecekleri tanıttın;
çok klasik olacak belki ama
ben seni tanıdıktan sonra doğdum,
o ana kadar ruhu ölü bir zavallıymışım..
geriye bakınca değiştirmek istemediğim vazgeçemeyeceğim
herşey senden sonra,senle olanlar..
ben senin ağlamana tahammül edemedim ama sen benim
yıllar sonra tekrar yeşeren gözyaşlarıma
gözyaşınla karşılık verdin,elimi tuttun,
omuzuna yasladın ağladım,ağlıyorum..
bazen çıkamadım kendimin içinden ,
ağlamak tek çare hemde çaresizce ağlamak,
kaç kere işini bırakıp geldin,
ben ağlarken yanımda olabilmek için,garip ki
senin gözyaşların akmaya başladığın da
ben sakinleşiyordum...?
bu sabah her ayna farklı güzellikler gösterdi bana,
aynalarda kendime bakarken seni,sevgini gördüm;
yazıya dökülmüş haliyle..
en güzeli de,en büyük duamızdı;
cennette kevser ırmağının kıyısında,
cemalullah'ın nurunda elele olabilmek
( ki iki avuçiçi birbirine kavuştuğunda
arasından tüm günahları damla damla eritir )
ve her baktığımız da birbirimizin taaa gözlerine
ondan başkasını hatırlamamak...
ben olsam beni sevmezdim,
ama sen gönlü güzel sevgili beni bile seviyorsun...
iyi ki sen......ben......
ben daha senin sevgine layık olamıyorum,
ALLAH(SAV)'A,EN SEVGİLİ(SAV)'YE,YOL GÖSTERENLERE
nasıl layık olacağım....

bugün öyle şeyler söyledi ki derste ablam,acaba doğum günüm olduğunu biliyormu diye geçirdim içimden(ne büyük görüyorum kendimi hala!!)...
neyse;hayatındaki herşey tam sana göredir,iyi ki olmuştur,ya da iyi ki olmamıştır.düzeni sağlayan düzenin adaletli sahibi(çocuk özlemi çekerken olmaması hayırdır cümlesiyle tokatlanmak;hatırlamak sonra geçmişi, olmayışına ağlarken,yoklukla gelen lutufların büyüklüğü karşısında gözyaşlarıyla kapanılan secdeler)
düştüysen kirlenirsin,tozlanırsın hemde düşer düşmez.
kirlenmek güzeldir!kirinin farkındaysan eğer.
kirini pasını,iyice çıkarmalısın ki dışa temizlemen kolay olsun,
kazıman hatta....
bakara suresine başladığımızdan beri kirlerim dışa tepiyor,
bazen öyle şeyler yapıyorum ki hala mı diyorum kendimce.
sohbetler,mekke,medine hatta
uhut,bedir;temizlenmiştim hani..
iyice kirlerim meydana çıktı artık,kokusunu bile
duyuyorum nerdeyse tahammül edemeyip
devekuşu misali kuma gömüyorum başımı.
ümitsizlik yok tamam da
ümit mi helakıma sebeb olacak acep,
hep kaytaracak bir yer buluyorum çünkü..
(Rabbim sen koru,beni bana bırakma)
doğumgünü,temizlenmek,tevbe,tekrar başlamak;
ama kendine tahammül ederek,yoksayarak değil.
her yoksaymam kendimi,aslında benliğimin kendine
farklı bir kapı açması olmuş,sonra o kapıya sığınıp
ben böyleyim,bu kadarım demişim
(tevazu ve kibir çok yakındır demişti ayşe)
kaldığım yerden,yada daha gerisinden
tekrar devam etmişim yola
kirlerim yenileri üstüne eklenmiş olarak
benimle birlikte açtığım kapılardan girmişler...
tefsire başlayalı beri hemen her ders 'ben yok'
demiş ablam ama ben hiç vazgeçmedim benden.
yıkmadığım için benliğin kalın duvarlarını,
ruhum yol alamadı,çıkamadı kale duvarlarından...
şimdi ey blog senin vasıtanla haykırıyorum
kötüyüm,kirliyim(yazarken bunları içim nasıl
konuşuyor bilsen,kapı açmaya çalışıyor kendince)
tutacak bir güzel yanım yok,ama bugünden itibaren
başlamaya niyetliyim temizliğe,
hazır ilaçlarım yeni verilmişken...
nefsi tezkiye için yapılacaklar;
1- Namazı huşû ve huzur ile kılmalı,
2- Teheccüde kalkmalı,
3- Zikrullâha devam etmeli,
4- Oruç tutmalı ve az yemeli,
5- Sâlihlerle beraber olmalı.
Rabbim yapmayı nasip eder inş. şöyle bakınca
ne kadar kolay gözüküyor ama
maddelerin içini birde ALLAH'la doldurmak gerekiyor.
RABBİM lutfeder inş.
Bu tertipi veren üstad SAMİ EFENDİ'nin de
doğum günü bugün...
ben düşerken dünyaya O mübarek insan da
gerçek hayatına doğmuş,
asıl kutlanması gereken O'nun ki aslında.
16 temmuz evlendiğim günün tarihi,MUSA EFENDİ'NİNde
şeb'i arus günü...
anlatılan çok şey var,anlayan!!!
gerçek doğum günün yüzakıyla ahirete göçüp,
cemalullah'a kavuştuğun gündür..
şefaatlerine nail olabilmek duasıyla....

songül;bugün yanımda olmak,yanında olmak istemiştik ya,
bir fincan sıcak çikolata seni hediye etti bana,
evin ıssız sessizliğinde;yokken,susarken dostla
anı paylaşabilmek;elhamdülillah...

6 yorum:

tuğçe dedi ki...

ablacım, nerdeyse ağlayarak okudum her satırını, ümidini, azmini, kendini kabul edip tekrar başlamanı..sevgini, sevgiyi buluşunu..gözyaşının ve umudunun güzelliğini..hayatının kritik günleri( doğum ve evlilik gibi)nasıl da yarlanıp denkleştirilmiş, hem mutluluğu hem de hüznü barındıran mübarek günlerle...ne güzel bir ömür, aslına uygun, düşmeli kalkmalı..öyle de olmalı...Dünyaya düştüğün gün umudun ve hayırlı bir ömrün miladı olsun eşinle beraber inşallah...maşallah...çabana duam katık olur bundan sonra inşallah :)

pınar dedi ki...

canım tuğçe'm,
RABBİM gördüğün gibi etsin beni
ne diyeyim...
duan çabama da ümidimede katık inş.
sana da önce RABBİM sadık yar olsun,sonra da ahireti kazandıracak hayırlı bir eş lutfetsin inş.

cnfc dedi ki...

hayırla dolsun her caban pınar gibi cosmussun maasaalah..

nghnca dedi ki...

Allah ömrünü güzel etsin,ispatlamışsın baştan başa muhabbet pınarı olduğunu...seni çok seviyorum...

songül dedi ki...

can dostum hayatıma iyiki girdin muhabbetle özlemle okudum her satırı hayata dair yeniden AŞK'A TUTUNARAK ÇIKMAN UMUT VERDİ İÇİME doğmak ama böyle doğmak ve yeni bir başlangıç ablacımın dediği gibi EFENDİMİZİN DOĞDUĞU BU AYDABU DOĞUMU BÜTÜN VARLIGIMIZLA HİSSEDEBİLMEYİ NASİP ETSİN İNŞ RABBİM İYİKİ DOĞDUN KARDEŞİM HEM DÜYAYA .....HEM HAYATIMA

pınar dedi ki...

ceren,nagihan,songül;
temizlenmeye,kurtuluşa dair
umudumu artırdınız..
dostluğunuza şükür,teşekkür...
hepimiz yeniden doğalım
bu ay da inş.
ve ağlayarak doğduğumuz
bu dünyadan,gülerek ayrılalım inş.